مقاله درمورد انتقال آموزش به محل گار - دانلود انواع تحقیق مقاله پروژه
مقاله درمورد انتقال آموزش به محل گار
مقاله درمورد انتقال آموزش به محل گار

مقاله درمورد انتقال آموزش به محل كار

مشخصات فایلعنوان: انتقال آموزش به محل كارقالب بندی: wordتعداد صفحات: 10  محتویاتانتقال آموزش به محل كارتمرين نزديكي به انتقال آموزشاهداف يادگيري چيست ؟فرآيند اهداف يادگيري تعيين اهداف واحد سازمانيتعيين رفتار حين كارنوشتن اهداف يادگيريمنابع  قسمتی از مقاله  انتقال آموزش به محل كار[1]1- انتقال آموزش به محل كار:انتقال آموزش ، همانگونه كه به آموزش محل كار مرتبط است بر آموزش شركت كنندگان دوره هاي مهارتي و دانش ترجيح دارد چرا كه به آنها كار اصلي شان آموزش داده مي شود.( توجه شود بعضي اوقات بر انتقال آموزش ترجيح دارد ).چرا وقتي اين موارد مطرح مي شود اين قدر براي مديران ومتخصصين آموزش مهم است ؟ به دو سناريوي آموزش محل كار توجه نماييد.:جان ، مدير اجرايي ، مشاهده كرد كه تعدادي از كاركنان علي رغم سياست شركت مبني بر عدم استعمال دخانيات ، در رستوران سيگار مي كشند.او از دپارتمان منابع انساني خواست تا تمام كاركنان را جهت دوره آموزشي مربوط به سياست عدم استعمال دخانيات معرفي نمايد..دو هفته بعد از دوره آموزشي ، جان گفتگويش را با مدير منابع انساني تشريح نمود:من ديدم  كه رهبر تيم توليد در راهرو بزرگ سيگار مي كشد لذا هزينه آموزش از جيب رفته  است  .شما مشكل را حل شده فرض كنيد!.در يك شركت ديگر ،يك سيستم جديد دارايي و اموال نصب شده بود.كاركنان بخش فروش به  دوره آموزش نرم افزار جديد فرستاده شدند.يك ماه بعد مدير بخش فروش پي برد كه فقط دو نفر از دوازده متصدي بخش فروش از سيستم جديد استفاده مي كنند.اهداف هزينه صرف شده محقق نشدو مدير فروش تصميم گرفت در ملاقات هفتگي بعدي اين را با مدير آموزش درميان بگذارد.آيا اين موارد براي شما آشناست؟ متخصصين برآورد نموده اند كه فقط بيست درصد از مبلغ صرف شده  آموزش در راستاي منفعت  سازمان  است.اين ناهنجاري عموما" مربوط به مشكل انتقال آموزش است. چرا سهم آموزش در هنگام مراجعت به كار اين قدر كم است ؟ با فزايش بازار رقابتي ،منابع مالي كم و تمركز بيشتر روي نتايج ملموس ، مديران بيشتر و بيشتري اين پرسش را مطرح مي كنند. شما چگونه مي توانيد آموزش را در سازمانتان انتقال دهيد؟ براي هر برنامه آموزش داده شده شما نيازمنديد كه به سه مورد زير توجه نماييد:1- خصوصيات شركت كنندگان در آموزش ( هوش – گرايشات وعلايق)2- طراحي برنامه آموزشي و اجرا3- محيط محل كار شما چه ميزان مي توانيد به تاثير بيشتر هريك از اين عوامل كمك نماييد؟خصوصيات شركت كنندگان در آموزش مي تواند در هنگامي كه كاركنان جديد از طريق يك استخدام موثر ، انتخاب و پذيرش با سازمان شما آشنا مي شوند تحت تاثير قرار گيرد.همچنين شركت كنندگان مي توانند قبل از شروع آموزش از طريق  صلاحيت هاي انتصاب  در طي فرايند تعيين صلاحيت  تحت تاثيرقرار گيرند. دومين فاكتور ، طراحي آموزش و اجرا ، مي تواند از طريق اطمينان يافتن از اينكه برنامه آموزش صريحا با اهداف سازماني شما همسو است موثر تر شود. علاوه بر اين نتايج يادگيري شركت كنندگان بايد برحسب رفتار مورد نياز در محل كار و استاندارهاي كارايي قابل سنجش تعيين شود .همراه با طراحي موثر ،براي حداكثر كردن انتقال آموزش بايد مطمئن شد كه آموزش انجام شده مطابق با بهترين نوع آموزش بزرگسالان باشد.مهمترين چيزي كه هنوز در نظر گرفته نشده است و عامل موثري در انتقال آموزش است سومين مورد يعني محيط محل كار كاركنان مي باشد.اينكه قبل از اينكه كاركنان در آموزش حضور يابند و بعد...

مقاله درمورد انتقال آموزش به محل كار

مشخصات فایل

عنوان: انتقال آموزش به محل كار

قالب بندی: word

تعداد صفحات: 10

 

 

محتویات

انتقال آموزش به محل كار

تمرين نزديكي به انتقال آموزش

اهداف يادگيري چيست ؟

فرآيند اهداف يادگيري

تعيين اهداف واحد سازماني

تعيين رفتار حين كار

نوشتن اهداف يادگيري

منابع

 

 

قسمتی از مقاله

  انتقال آموزش به محل كار[1]

1- انتقال آموزش به محل كار:

انتقال آموزش ، همانگونه كه به آموزش محل كار مرتبط است بر آموزش شركت كنندگان دوره هاي مهارتي و دانش ترجيح دارد چرا كه به آنها كار اصلي شان آموزش داده مي شود.( توجه شود بعضي اوقات بر انتقال آموزش ترجيح دارد ).چرا وقتي اين موارد مطرح مي شود اين قدر براي مديران ومتخصصين آموزش مهم است ؟ به دو سناريوي آموزش محل كار توجه نماييد.:

جان ، مدير اجرايي ، مشاهده كرد كه تعدادي از كاركنان علي رغم سياست شركت مبني بر عدم استعمال دخانيات ، در رستوران سيگار مي كشند.او از دپارتمان منابع انساني خواست تا تمام كاركنان را جهت دوره آموزشي مربوط به سياست عدم استعمال دخانيات معرفي نمايد..دو هفته بعد از دوره آموزشي ، جان گفتگويش را با مدير منابع انساني تشريح نمود:من ديدم  كه رهبر تيم توليد در راهرو بزرگ سيگار
مي كشد لذا هزينه آموزش از جيب رفته  است  .شما مشكل را حل شده فرض كنيد!.

در يك شركت ديگر ،يك سيستم جديد دارايي و اموال نصب شده بود.كاركنان بخش فروش به  دوره آموزش نرم افزار جديد فرستاده شدند.يك ماه بعد مدير بخش فروش پي برد كه فقط دو نفر از دوازده متصدي بخش فروش از سيستم جديد استفاده مي كنند.اهداف هزينه صرف شده محقق نشدو مدير فروش تصميم گرفت در ملاقات هفتگي بعدي اين را با مدير آموزش درميان بگذارد.آيا اين موارد براي شما آشناست؟ متخصصين برآورد نموده اند كه فقط بيست درصد از مبلغ صرف شده  آموزش در راستاي منفعت  سازمان  است.اين ناهنجاري عموما" مربوط به مشكل انتقال آموزش است. چرا سهم آموزش در هنگام مراجعت به كار اين قدر كم است ؟ با فزايش بازار رقابتي ،منابع مالي كم و تمركز بيشتر روي نتايج ملموس ، مديران بيشتر و بيشتري اين پرسش را مطرح مي كنند. شما چگونه مي توانيد آموزش را در سازمانتان انتقال دهيد؟ براي هر برنامه آموزش داده شده شما نيازمنديد كه به سه مورد زير توجه نماييد:

1- خصوصيات شركت كنندگان در آموزش ( هوش گرايشات وعلايق)

2- طراحي برنامه آموزشي و اجرا

3- محيط محل كار

شما چه ميزان مي توانيد به تاثير بيشتر هريك از اين عوامل كمك نماييد؟خصوصيات شركت كنندگان در آموزش مي تواند در هنگامي كه كاركنان جديد از طريق يك استخدام موثر ، انتخاب و پذيرش با سازمان شما آشنا مي شوند تحت تاثير قرار گيرد.همچنين شركت كنندگان مي توانند قبل از شروع آموزش از طريق  صلاحيت هاي انتصاب  در طي فرايند تعيين صلاحيت  تحت تاثيرقرار گيرند. دومين فاكتور ، طراحي آموزش و اجرا ، مي تواند از طريق اطمينان يافتن از اينكه برنامه آموزش صريحا با اهداف سازماني شما همسو است موثر تر شود. علاوه بر اين نتايج يادگيري شركت كنندگان بايد برحسب رفتار مورد نياز در محل كار و استاندارهاي كارايي قابل سنجش تعيين شود .همراه با طراحي موثر ،براي حداكثر كردن انتقال آموزش بايد مطمئن شد كه آموزش انجام شده مطابق با بهترين نوع آموزش بزرگسالان باشد.

مهمترين چيزي كه هنوز در نظر گرفته نشده است و عامل موثري در انتقال آموزش است سومين مورد يعني محيط محل كار كاركنان مي باشد.اينكه قبل از اينكه كاركنان در آموزش حضور يابند و بعد از اينكه به محل كار خود مراجعت مي كنند مهمترين متغيير تعيين كننده كارايي آموزش محل كار است.اگر سازمان شما در تلاش است تا  منافع مشهود آموزش را ببيند ،سوالات كليدي زير را در مورد آخرين برنامه آموزشي از خودتان بپرسيد:

1-آيا طراحان فرآيند آموزشي ،مربيان و مديران خط توليد بصورت مشاركتي باهم كارمي كنند و يا برنامه جداگانه  اي دارند.

2- راه حل هاي غير آموزشي بطور جدي مورد توجه هستند و يا يك تقاضاي آموزشي مير سد و هر راه حل در دسترسي اجرا مي شود.

3- نتايج آموزشي بر حسب رفتار و كارايي است و يا نتايج ربطي به آن ندارد و يا مبهم است.

4- اهداف آموزشي در راستاي اهداف سازمان بوده و يا هريك در فضاي خودشان شناورند.

5- مديران و سرپرستان فعالانه قبل و در طي و بعداز برنامه درگيرند و يا برنامه جدا از كار روزانه كاركنان است.

6- آموزش هاي قبلي در محل كار مورد استفاده قرار مي گيرد ،مانند آماده سازي و ياد دهي در حين كار و يا كاركنان بدون هيچ مجالي براي يادگيري و تمرين در كار دست و پا مي زنند.

7-آيا دستورالعمل ها ي جديد و شرح وظايف صريحا در اختيار كاركنان است و يا آنها شگفت زده
مي شوند كه چرا اين كار به آنان سپرده شده است.

8- آيا با كاركنان قبل از آموزش ديدن در مورد  انتظارات كارايي داشتن در محل كار توافق شده است ويا اين نوعي سوداگري معمول است.

9- آيا برنامه آموزش كاملا  مطالعه شده و خوب بررسي شده و بعد  اجرا يا تغيير ويا بهبود داده
مي شود و يا  برنامه يك راه حل يك نقطه اي و تنها فشنگ نقره اي[2] است .

10- آيا شما تاثير سازماني برنامه را پايش مي كنيد ويا منحصرا" به نتايج خوش آيند بازخورد اميدواريد.

2- تمرين نزديكي به انتقال آموزش[3]  :

شركت تجارت كارا (Business Performance Pty Ltd) طرز برخوردهاي مختلف  و فعاليت هاي مورد نياز  را براي به حداكثر رساندن انتقال آموزش خلاصه سازي كرده تا بسادگي به خاطر سپرده شده و از مدل استفاده شود.ما اين روش را تمرين نزديكي  ناميده ايم.با تمركز روي هريك از اين هشت عنصر كليدي ،سازمانها مي توانند در خصوص مفيد بودن هزينه هاي آموزش مطمئن شوند.اين هشت عنصر كليدي  تمرين نزديكي جهت بهبود دادن انتقال آموزش در جدول زير آمده است :


[1] Transfer of training to workplace

[2] silver bullet

[3] The PRACTICE Approach to Training Transfer

 

 



قیمت: 3,900 تومان

پس از پرداخت لینک دانلود محصول در اختیار شما قرار میگیرد و میتوانید آن دانلود کنید، همچنین لینک دانلود به ایمیل شما نیز ارسال می شود.





سایر محصولات :

پاورپوینت درمورد داده های ساختمان زمین شناسی


پاورپوینت درمورد خدمات متقابل ايران واسلام


پاورپوینت درمورد خانواده درمانی


پاورپوینت درمورد حقوق بيمار


پاورپوینت درمورد حسابداری تحقیق و توسعه


پاورپوینت حسابداری پیشرفته(2)


پاورپوینت درمورد چگونه خبر بد را به والدين بدهیم


پاورپوینت درمورد جوانه


پاورپوینت درمورد جمعيت شناسي


پاورپوینت درمورد جذب اتمی


پاورپوینت درمورد جشنواره جابرابن حیان


پاورپوینت درمورد تیتانیم


پاورپوینت درمرود تکنیک های پیشرفته شمارش بخش 7.1 روابط بازگشتی (Recurrence Relations)


پاورپوینت درمورد تطبیق ده ویژگی اقتصاد مقاومتی و برونسپاری


پاورپوینت درمرود ترويج الگوي مصرف در رسانه


پاورپوینت درمورد ترمومتر (دماسنج) ديجيتال


پاورپوینت درمورد ترسیمهای هندسی در عالم اسلامی


پاورپوینت درمورد تخمین مخازن در چاههای اکتشافی


پاورپوینت درمرود تحولات جدید در حوزه کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و معرفی مرکز و شبکه فناوری اقلیم سازمان ملل متحد


پاورپوینت درمرود تحليل يك طرح جديد امضارمز


پاورپوینت درمورد تحليل مخاطب در بسيج های اطلاع رسانی آموزشی


پاورپوینت درمورد تجهيزات پزشكي


پاورپوینت درمورد تبدیل فوریه سیستم های زمان پیوسته


پاورپوینت درمورد تبدیل فوریه (Fourier Transform)


پاورپوینت درمورد كارت صدا


پاورپوینت درمورد تبدیل آنالوگ به دیجیتال


پاورپوینت درمورد : تاریخچه سنتهای ازدواج در قبل وبعد از اسلام


پاورپوینت تاریخ ادبیات 2


پاورپوینت درمورد تاثير نيروي باد در طراحي مخازن


پاورپوینت درمورد تاثیر افزایش کربن دی اکسید بر روی کره زمین


پاورپوینت درمورد تاثير آرايش بادبند ها بر رفتار سازهای فلزی در زلزله


پاورپوینت درمورد پیوندهای شیمیایی


پاورپوینت درمورد پیوند شیمیایی


پاورپوینت درمورد پوکی استخوان


پاورپوینت درمورد پره ها


پاورپوینت درمورد پاتولوژی استان کرمان


پاورپوینت درمورد بیماری فیزیولوژی قلبی


پاورپوینت درمورد بهداشت محیط مدارس


پاورپوینت درمورد بهداشت آب


پاورپوینت درمورد بسيج های اطلاع رسانی آموزشی


پاورپوینت درمورد بسته بندی بهداشتی مواد غذایی


پاورپوینت درمورد برنامه‌ريزی استراتژيک منابع انسانی و سند توسعه‌ی نيروی انسانی کشور


پاورپوینت درمورد برنامه ریزی آموزشی و درسی


علم شیمی و کاربردی کردن آن (word) 24 صفحه


پاورپوینت رزم انفرادی -65 اسلاید


جزوه مبانی کامپیوتر و برنامه نویسی -25صفحهword


تحلیل سیستم های آبیاری تحت فشار (قطره ای)


تحقیق درباره اخلاق حرفه اي (word) 29 صفحه


بعد حقوق بشری فقر در افغانستان-33 صفحهword


دانلود فایل word جدول تناوبی


پاورپوینت قالب هاي شعر فارسي -49 اسلاید


پاورپوینت صدا و کنترل و اندازه گیری آن در صنعت ( عوامل فيزيكی زیان آور محیط شغلی ) 31 اسلاید


جزوه ايمني و سلامت شغلي (بهداشت حرفه اي) 34 صفحه


اصول فقه ( مبانی استنباط حقوق اسلامی )- 24 صفحهword


پاورپوینت مدیریت منابع انسانی-95 اسلاید


تحقیق مقاله نوجوانان ، جوانان و دخانیات (word) 5 صفحه


طرح توجیهی توليد و مونتاژ كامپيوتر با ظرفيت 250 دستگاه در سال(word) 13 صفحه


عنوان پروژه: داده کاوی، مفاهیم و کاربرد -101 صفحه word


دانلود 0.Black Glassy Window 1.0 تم مشکی شفاف برای اندروید


عنوان مقاله: مدیریت دانش در سازمان-7صفحهword


اصول حسابداری 1 - 418 اسلاید


مطالعه تطبيقي وقف در حقوق ايران و تراست در نظام حقوقي انگليس-16 صفحهword


پاورپوینت آموزش طرح کسب و کار -41 اسلاید


دانلود پاورپوینت تحریم اقتصادی-19 اسلاید


جزوه آموزشی استقرار سیستم مدیریت کیفیت و مفاهیم آن -17 صفحهword


بررسی نقش بنگاه‌های کوچک و متوسط در توسعه و امنیت اقتصادی - 26 صفحهword


نمونه سوالات درس اخلاق (word) 13صفحه


تحقیق درباره ram ، رم (word) 15 صفحه


تحقیق درباره زردشت (word) 7 صفحه


علم حقوق (word) 45 صفحه


تحقیق درباره : بررسی آلات موسیقی در آثار سنایی(word) 22 صفحه


تحقیق درباره امنيت شبكه (word) 23 صفحه


تحقیق درباره معرفي آب و هوا - 4 صفحه


قانون مدیریت خدمات کشوری(word) 48 صفحه


رياضيات و كاربرد آن در مديريت -291 اسلاید


دانلود پاورپوینت حامیان تولید ملی -12 اسلاید


پاورپوینت بررسی حمل و نقل شهری توکیو -117 اسلاید


آشنایی با ساختار يك مقاله علمي و آرایه¬های آن (word) 7 صفحه


مهندسی عمران محیط زیست-آزمون دانش پذیری فراگیر کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور - 7 صفحه-75سوال


دانلود پاورپوینت اقتصاد اسلامی- 18 اسلاید


دانلود پاورپوینت درباره رودکی -24 اسلاید


اصول اقتصاد ۲ (اقتصاد کلان) -284 اسلاید


پاورپوینت ثبت فعالیت الکتریکی قلب واصول تفسیر الکترو کاردیوگرام - 90 اسلاید


پاورپوینت بحران آب -33 اسلاید


پاورپوینت “ «مهران مدیری ،سلطان کمدی ایران» ” -24 اسلاید


طرح توجیهی توليدترانس مهتابي 40وات و 20 وات با ظرفيت 400000 عدد در سال(word) 14 صفحه


انتخابات شورای مدرسه - 2 صفحه


طرح توجیهی توليد و بسته بندي آبليمو با ظرفيت توليد هشتصد تن در سال (word) 15 صفحه


پاورپوینت رزم انفرادی -65 اسلاید


پاورپوینت بررسی حمل و نقل شهری توکیو -117 اسلاید



کلمات کلیدی :عدم استعمال دخانيات متغيير تعيين كننده مهمترين متغيير تعيين تعيين كننده كارايي است تاnbsp منافع كننده كارايي آموزش كنند مهمترين متغيير آموزش حضور يابند انتقال آموزش محل كار شركت كنندگان بخش فروش آموزش محل برنامه آموزش هشت عنصر اين هشت آموزش است اين موارد آموزش انتقال كاركنان برنامه آموزشي اهداف نتايج مقاله درمورد انتقال آموزش به محل كارعدم استعمال دخانيات متغيير تعيين كننده مهمترين متغيير تعيين تعيين كننده كارايي است تاnbsp منافع كننده كارايي آموزش كنند مهمترين متغيير آموزش حضور يابند انتقال آموزش محل كار شركت كنندگان بخش فروش آموزش محل برنامه آموزش هشت عنصر اين هشت آموزش است اين موارد آموزش انتقال كاركنان برنامه آموزشي اهداف نتايج
سایر محصولات