مقاله درمورد انتقال آموزش به محل گار - دانلود انواع تحقیق مقاله پروژه
مقاله درمورد انتقال آموزش به محل گار
مقاله درمورد انتقال آموزش به محل گار

مقاله درمورد انتقال آموزش به محل كار

مشخصات فایلعنوان: انتقال آموزش به محل كارقالب بندی: wordتعداد صفحات: 10  محتویاتانتقال آموزش به محل كارتمرين نزديكي به انتقال آموزشاهداف يادگيري چيست ؟فرآيند اهداف يادگيري تعيين اهداف واحد سازمانيتعيين رفتار حين كارنوشتن اهداف يادگيريمنابع  قسمتی از مقاله  انتقال آموزش به محل كار[1]1- انتقال آموزش به محل كار:انتقال آموزش ، همانگونه كه به آموزش محل كار مرتبط است بر آموزش شركت كنندگان دوره هاي مهارتي و دانش ترجيح دارد چرا كه به آنها كار اصلي شان آموزش داده مي شود.( توجه شود بعضي اوقات بر انتقال آموزش ترجيح دارد ).چرا وقتي اين موارد مطرح مي شود اين قدر براي مديران ومتخصصين آموزش مهم است ؟ به دو سناريوي آموزش محل كار توجه نماييد.:جان ، مدير اجرايي ، مشاهده كرد كه تعدادي از كاركنان علي رغم سياست شركت مبني بر عدم استعمال دخانيات ، در رستوران سيگار مي كشند.او از دپارتمان منابع انساني خواست تا تمام كاركنان را جهت دوره آموزشي مربوط به سياست عدم استعمال دخانيات معرفي نمايد..دو هفته بعد از دوره آموزشي ، جان گفتگويش را با مدير منابع انساني تشريح نمود:من ديدم  كه رهبر تيم توليد در راهرو بزرگ سيگار مي كشد لذا هزينه آموزش از جيب رفته  است  .شما مشكل را حل شده فرض كنيد!.در يك شركت ديگر ،يك سيستم جديد دارايي و اموال نصب شده بود.كاركنان بخش فروش به  دوره آموزش نرم افزار جديد فرستاده شدند.يك ماه بعد مدير بخش فروش پي برد كه فقط دو نفر از دوازده متصدي بخش فروش از سيستم جديد استفاده مي كنند.اهداف هزينه صرف شده محقق نشدو مدير فروش تصميم گرفت در ملاقات هفتگي بعدي اين را با مدير آموزش درميان بگذارد.آيا اين موارد براي شما آشناست؟ متخصصين برآورد نموده اند كه فقط بيست درصد از مبلغ صرف شده  آموزش در راستاي منفعت  سازمان  است.اين ناهنجاري عموما" مربوط به مشكل انتقال آموزش است. چرا سهم آموزش در هنگام مراجعت به كار اين قدر كم است ؟ با فزايش بازار رقابتي ،منابع مالي كم و تمركز بيشتر روي نتايج ملموس ، مديران بيشتر و بيشتري اين پرسش را مطرح مي كنند. شما چگونه مي توانيد آموزش را در سازمانتان انتقال دهيد؟ براي هر برنامه آموزش داده شده شما نيازمنديد كه به سه مورد زير توجه نماييد:1- خصوصيات شركت كنندگان در آموزش ( هوش – گرايشات وعلايق)2- طراحي برنامه آموزشي و اجرا3- محيط محل كار شما چه ميزان مي توانيد به تاثير بيشتر هريك از اين عوامل كمك نماييد؟خصوصيات شركت كنندگان در آموزش مي تواند در هنگامي كه كاركنان جديد از طريق يك استخدام موثر ، انتخاب و پذيرش با سازمان شما آشنا مي شوند تحت تاثير قرار گيرد.همچنين شركت كنندگان مي توانند قبل از شروع آموزش از طريق  صلاحيت هاي انتصاب  در طي فرايند تعيين صلاحيت  تحت تاثيرقرار گيرند. دومين فاكتور ، طراحي آموزش و اجرا ، مي تواند از طريق اطمينان يافتن از اينكه برنامه آموزش صريحا با اهداف سازماني شما همسو است موثر تر شود. علاوه بر اين نتايج يادگيري شركت كنندگان بايد برحسب رفتار مورد نياز در محل كار و استاندارهاي كارايي قابل سنجش تعيين شود .همراه با طراحي موثر ،براي حداكثر كردن انتقال آموزش بايد مطمئن شد كه آموزش انجام شده مطابق با بهترين نوع آموزش بزرگسالان باشد.مهمترين چيزي كه هنوز در نظر گرفته نشده است و عامل موثري در انتقال آموزش است سومين مورد يعني محيط محل كار كاركنان مي باشد.اينكه قبل از اينكه كاركنان در آموزش حضور يابند و بعد از اينكه به محل كار خود مراجعت مي كنند مهمترين متغيير تعيين كننده كارايي آموزش محل كار است.اگر سازمان شما در تلاش است تا  منافع مشهود آموزش را ببيند ،سوالات كليدي زير را در مورد آخرين برنامه آموزشي از خودتان بپرسيد:1-آيا طراحان فرآيند آموزشي ،مربيان و مديران خط توليد بصورت مشاركتي باهم كارمي كنند و يا برنامه جداگانه  اي دارند.2- راه حل هاي غير آموزشي بطور جدي مورد توجه هستند و يا يك تقاضاي آموزشي مير سد و هر راه حل در دسترسي اجرا مي شود.3- نتايج آموزشي بر حسب رفتار و كارايي است و يا نتايج ربطي به آن ندارد و يا مبهم است.4- اهداف آموزشي در راستاي اهداف سازمان بوده و يا هريك در فضاي خودشان شناورند.5- مديران و سرپرستان فعالانه قبل و در طي و بعداز برنامه درگيرند و يا برنامه جدا از كار روزانه كاركنان است.6- آموزش هاي قبلي در محل كار مورد استفاده قرار مي گيرد ،مانند آماده سازي...

مقاله درمورد انتقال آموزش به محل كار

مشخصات فایل

عنوان: انتقال آموزش به محل كار

قالب بندی: word

تعداد صفحات: 10

 

 

محتویات

انتقال آموزش به محل كار

تمرين نزديكي به انتقال آموزش

اهداف يادگيري چيست ؟

فرآيند اهداف يادگيري

تعيين اهداف واحد سازماني

تعيين رفتار حين كار

نوشتن اهداف يادگيري

منابع

 

 

قسمتی از مقاله

  انتقال آموزش به محل كار[1]

1- انتقال آموزش به محل كار:

انتقال آموزش ، همانگونه كه به آموزش محل كار مرتبط است بر آموزش شركت كنندگان دوره هاي مهارتي و دانش ترجيح دارد چرا كه به آنها كار اصلي شان آموزش داده مي شود.( توجه شود بعضي اوقات بر انتقال آموزش ترجيح دارد ).چرا وقتي اين موارد مطرح مي شود اين قدر براي مديران ومتخصصين آموزش مهم است ؟ به دو سناريوي آموزش محل كار توجه نماييد.:

جان ، مدير اجرايي ، مشاهده كرد كه تعدادي از كاركنان علي رغم سياست شركت مبني بر عدم استعمال دخانيات ، در رستوران سيگار مي كشند.او از دپارتمان منابع انساني خواست تا تمام كاركنان را جهت دوره آموزشي مربوط به سياست عدم استعمال دخانيات معرفي نمايد..دو هفته بعد از دوره آموزشي ، جان گفتگويش را با مدير منابع انساني تشريح نمود:من ديدم  كه رهبر تيم توليد در راهرو بزرگ سيگار
مي كشد لذا هزينه آموزش از جيب رفته  است  .شما مشكل را حل شده فرض كنيد!.

در يك شركت ديگر ،يك سيستم جديد دارايي و اموال نصب شده بود.كاركنان بخش فروش به  دوره آموزش نرم افزار جديد فرستاده شدند.يك ماه بعد مدير بخش فروش پي برد كه فقط دو نفر از دوازده متصدي بخش فروش از سيستم جديد استفاده مي كنند.اهداف هزينه صرف شده محقق نشدو مدير فروش تصميم گرفت در ملاقات هفتگي بعدي اين را با مدير آموزش درميان بگذارد.آيا اين موارد براي شما آشناست؟ متخصصين برآورد نموده اند كه فقط بيست درصد از مبلغ صرف شده  آموزش در راستاي منفعت  سازمان  است.اين ناهنجاري عموما" مربوط به مشكل انتقال آموزش است. چرا سهم آموزش در هنگام مراجعت به كار اين قدر كم است ؟ با فزايش بازار رقابتي ،منابع مالي كم و تمركز بيشتر روي نتايج ملموس ، مديران بيشتر و بيشتري اين پرسش را مطرح مي كنند. شما چگونه مي توانيد آموزش را در سازمانتان انتقال دهيد؟ براي هر برنامه آموزش داده شده شما نيازمنديد كه به سه مورد زير توجه نماييد:

1- خصوصيات شركت كنندگان در آموزش ( هوش گرايشات وعلايق)

2- طراحي برنامه آموزشي و اجرا

3- محيط محل كار

شما چه ميزان مي توانيد به تاثير بيشتر هريك از اين عوامل كمك نماييد؟خصوصيات شركت كنندگان در آموزش مي تواند در هنگامي كه كاركنان جديد از طريق يك استخدام موثر ، انتخاب و پذيرش با سازمان شما آشنا مي شوند تحت تاثير قرار گيرد.همچنين شركت كنندگان مي توانند قبل از شروع آموزش از طريق  صلاحيت هاي انتصاب  در طي فرايند تعيين صلاحيت  تحت تاثيرقرار گيرند. دومين فاكتور ، طراحي آموزش و اجرا ، مي تواند از طريق اطمينان يافتن از اينكه برنامه آموزش صريحا با اهداف سازماني شما همسو است موثر تر شود. علاوه بر اين نتايج يادگيري شركت كنندگان بايد برحسب رفتار مورد نياز در محل كار و استاندارهاي كارايي قابل سنجش تعيين شود .همراه با طراحي موثر ،براي حداكثر كردن انتقال آموزش بايد مطمئن شد كه آموزش انجام شده مطابق با بهترين نوع آموزش بزرگسالان باشد.

مهمترين چيزي كه هنوز در نظر گرفته نشده است و عامل موثري در انتقال آموزش است سومين مورد يعني محيط محل كار كاركنان مي باشد.اينكه قبل از اينكه كاركنان در آموزش حضور يابند و بعد از اينكه به محل كار خود مراجعت مي كنند مهمترين متغيير تعيين كننده كارايي آموزش محل كار است.اگر سازمان شما در تلاش است تا  منافع مشهود آموزش را ببيند ،سوالات كليدي زير را در مورد آخرين برنامه آموزشي از خودتان بپرسيد:

1-آيا طراحان فرآيند آموزشي ،مربيان و مديران خط توليد بصورت مشاركتي باهم كارمي كنند و يا برنامه جداگانه  اي دارند.

2- راه حل هاي غير آموزشي بطور جدي مورد توجه هستند و يا يك تقاضاي آموزشي مير سد و هر راه حل در دسترسي اجرا مي شود.

3- نتايج آموزشي بر حسب رفتار و كارايي است و يا نتايج ربطي به آن ندارد و يا مبهم است.

4- اهداف آموزشي در راستاي اهداف سازمان بوده و يا هريك در فضاي خودشان شناورند.

5- مديران و سرپرستان فعالانه قبل و در طي و بعداز برنامه درگيرند و يا برنامه جدا از كار روزانه كاركنان است.

6- آموزش هاي قبلي در محل كار مورد استفاده قرار مي گيرد ،مانند آماده سازي و ياد دهي در حين كار و يا كاركنان بدون هيچ مجالي براي يادگيري و تمرين در كار دست و پا مي زنند.

7-آيا دستورالعمل ها ي جديد و شرح وظايف صريحا در اختيار كاركنان است و يا آنها شگفت زده
مي شوند كه چرا اين كار به آنان سپرده شده است.

8- آيا با كاركنان قبل از آموزش ديدن در مورد  انتظارات كارايي داشتن در محل كار توافق شده است ويا اين نوعي سوداگري معمول است.

9- آيا برنامه آموزش كاملا  مطالعه شده و خوب بررسي شده و بعد  اجرا يا تغيير ويا بهبود داده
مي شود و يا  برنامه يك راه حل يك نقطه اي و تنها فشنگ نقره اي[2] است .

10- آيا شما تاثير سازماني برنامه را پايش مي كنيد ويا منحصرا" به نتايج خوش آيند بازخورد اميدواريد.

2- تمرين نزديكي به انتقال آموزش[3]  :

شركت تجارت كارا (Business Performance Pty Ltd) طرز برخوردهاي مختلف  و فعاليت هاي مورد نياز  را براي به حداكثر رساندن انتقال آموزش خلاصه سازي كرده تا بسادگي به خاطر سپرده شده و از مدل استفاده شود.ما اين روش را تمرين نزديكي  ناميده ايم.با تمركز روي هريك از اين هشت عنصر كليدي ،سازمانها مي توانند در خصوص مفيد بودن هزينه هاي آموزش مطمئن شوند.اين هشت عنصر كليدي  تمرين نزديكي جهت بهبود دادن انتقال آموزش در جدول زير آمده است :


[1] Transfer of training to workplace

[2] silver bullet

[3] The PRACTICE Approach to Training Transfer

 

 



قیمت: 4,900 تومان

پس از پرداخت لینک دانلود محصول در اختیار شما قرار میگیرد و میتوانید آن دانلود کنید، همچنین لینک دانلود به ایمیل شما نیز ارسال می شود.





سایر محصولات :

پاورپوینت رزم انفرادی -65 اسلاید


پاورپوینت مشق رزم گروه در آتش و مانور ، آتش و حرکت -61 اسلاید


پاورپوینت تصميم گيري چند معياره -45 اسلاید


پاورپوینت در مورد مهندسی فرودگاه


پاورپوینت رزم انفرادی -65 اسلاید


دانلود مقاله زلزله چیست ؟ (word)


پروژه سی شارپ بیمارستان


سورس کد نقشه هوشمند ایران با سی شارپ


تحقیق در مورد PLC


پاورپوینت بازاريابي بنادر - 19 اسلاید


کدهای ضروری کنسول سی شارپ


سورس پروژه جستجوی فایل در کامپیونر با سی شارپ


دانلود مقاله احتراق در محیط زیست(word) 21 صفحه حاشیه دار و زیبا


دانلود مقاله کنترل موجودی انبار شرکت گروه ماشین های اداری(word) 99 صفحه


پاورپونت صفر تا صد مانیتور


فایل پاورپوینت اقلیم اصفهان


پاورپوینت پول شویی


پاورپوینت صفر تا صد معرفی مشهد مقدس


دانلود مقاله بودجه و پروژه های عمرانی(word) 40صفحه


سورس پروژه دفترچه تلفن به زبان کنسول سی شارپ


نام پاورپوینت : روانشناسی تربیتی


دانلود مقاله توسعه و برنامه ریزی اقتصادی(word) 37 صفحه


دانلود مقاله پیرامون مالیات(word) 50صفحه


دانلود مقاله معماری معاصر ایران(word) 15 صفحه


نام پاورپوینت : پاورپوینت حسابداری ملی


دانلود مقاله پیرامون آفات مرکبات(word) 30 صفحه


دانلود مقاله اثر فرسایش آبی در کاهش حاصلخیزی(word) 53صفحه


پاورپوینت حقوق تجارت


دانلود پاورپوینت زردشت، آیین و عقاید آن در عهد باستان


سورس mvvm


دانلود پاورپوینت تزئینات وابسته به معماری - 23 اسلاید زیبا و شیک پاورپوینت


پاورپوینت دستور زبان فارسی


دانلود پروژه کنترل کیفیت آماری – کنترل فرآیند آماری(word) 54 صفحه


پاورپوینت صفرتاصد یزد


آشنایی با تکنولوژی VOIP + پاورپوینت


دانلود مقاله تأثیر گزارش حسابرسی بر بازده سهام(word) 16 صفحه


دانلود مقاله پرورش و تولید میوه کیوی(word) 16صفحه


دانلود مقاله پیرامون جهاد اقتصادی(word) 70 صفحه


پاورپوینت تصميم گيري چند معياره -45 اسلاید


دانلود برنامه و آموزش تصویری ساخت شماره مجازی آمریکا --تست شده همه چیز اوکیه


دانلود مقاله بررسی عوامل موثر در کسری و فزونی صندوق از دید تحویلداران بانک ملی(word) 33 صفحه


دانلود پاورپوینت اقتصاد اسلامی-18 اسلاید شیک و زیبا و جامع


موضوع مقاله: آمار و مدل سازی(word)


ﺁﻣﻮﺯﺵ ﻫﻤﺮﺍه ﺑﺎ ﻣﺜﺎﻝ ﺭﺷﻨﺎﻝ ﺭﺯ


پاورپونت طراحی الگوریتم ها (با شبه کد های c ++)


دانلود مقاله تاریخچه و نحوه ی استفاده از صدا در کامپیوتر و وب‎(word)


پاورپوینت شاخص های اندازه گیری عملکرد بخش ها


دانلود مقاله حسابداری دولتی(word) 31 صفحه


مقاله درمورد نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در مديريت سلامت ايران با نگاهي به آينده


پاورپوینت فارسی دوم دبستان درس چهاردهم


پاورپوینت فارسی دوم دبستان کتابخانه ما


پاورپوینت کتابخانه کلاس ما


پاورپوینت فارسی دوم دبستان مبحث: کتابخانه کلاس ما/ یار مهربان


پاورپوینت فارسی دوم دبستان کتابخانه ی کلاس ما


پاورپوینت درس1- کتابخانه ی کلاس ما(فارسی دوم دبستان)


پاورپوینت پیام رمزرا پیدا کن 2


پاورپوینت پیام رمز را پیدا کن1(علوم دوم دبستان)


پاورپوینت علوم تجربی دوم دبستان مبحث : پیام رمز را پیدا کن 2


پاورپوینت علوم تجربی دوم دبستان مبحث : پیام رمز را پیدا کن


پاورپوینت علوم دوم دبستان مبحث : بعد از جشن


پاورپوینت علوم دوم دبستان مبحث : برای جشن آماده می شویم


پاورپوینت علوم دوم دبستان زندگی ما و گردش زمین 1


پاورپوینت زندگی ما و گردش زمین2


پاورپوینت زندگی ما و گردش زمین 1


پاورپوینت علوم تجربی دوم دبستان مبحث : اگر تمام شود


پاورپوینت علوم تجربی دوم دبستان مبحث : زندگی ما و گردش زمین ۱


پاورپوینت علوم تجربی دوم دبستان مبحث : زندگی ما و گردش زمین 2


پاورپوینت علوم دوم دبستان اگر تمام بشود فصل هفتم


پاورپوینت زنگ علوم (بخش دوم - هوا و آب سالم و گردش زمین )


پاورپوینت علوم دوم دبستان زندگی ما و گردش زمین


پاورپوینت علوم دوم دبستان مبحث : درون آشیانه ها


پاورپوینت علوم دوم دبستان مبحث : از گذشته تا آینده ( نان )


پاورپوینت علوم دوم دبستان مبحث : من رشد می کنم


پاورپوینت علوم دوم دبستان مبحث : سرگذشت دانه


پاورپوینت فصل دهم /درون آشیانه (علوم دوم دبستان)


پاورپوینت بخش اول - زنگ علوم دوم دبستان


پاورپوینت زنگ علوم و هوای سالم


پاورپوینت علوم تجربی دوم دبستان مبحث : زنگ علوم و هوای سالم ،آب سالم


پاورپوینت علوم دوم دبستان زنگ علوم


پاورپوینت ریاضی دوم دبستان فصل سوم : اشکال هندسی


پاورپوینت ریاضی دوم دبستان اشکال هندسی


پاورپوینت ریاضی دوم دبستان مبحث : اشکال هندسی


پاورپوینت ریاضی دوم دبستان فصل دوم : جمع و تفریق اعداد 2 رقمی


پاورپوینت ریاضی دوم دبستان جمع و تفریق اعداد دو رقمی


پاورپوینت ریاضی دوم دبستان مبحث : جمع و تفریق اعداد دو رقمی


پاورپوینت ریاضی دوم دبستان فصل چهارم : عددهای سه رقمی


پاورپوینت ریاضی دوم دبستان اعداد سه رقمی


پاورپوینت ریاضی دوم دبستان مبحث : عدد و رقم


پاورپوینت ریاضی دوم دبستان مبحث : عدد و رقم


پاورپوینت ریاضی اول دبستان مبحث :تم 20درس بیستم


پاورپوینت ریاضی اول دبستان درس نوزدهم


پاورپوینت ریاضی اول دبستان مبحث تم 18


پاورپوینت ریاضی اول دبستان مبحث : تم 17



کلمات کلیدی :عدم استعمال دخانيات متغيير تعيين كننده مهمترين متغيير تعيين تعيين كننده كارايي است تاnbsp منافع كننده كارايي آموزش كنند مهمترين متغيير آموزش حضور يابند نظر گرفته نشده باشد مهمترين چيزي انتقال آموزش محل كار شركت كنندگان بخش فروش آموزش محل برنامه آموزش هشت عنصر اين هشت آموزش است آموزش انتقال كاركنان برنامه آموزشي اهداف نتايج كنندگان مقاله درمورد انتقال آموزش به محل كارعدم استعمال دخانيات متغيير تعيين كننده مهمترين متغيير تعيين تعيين كننده كارايي است تاnbsp منافع كننده كارايي آموزش كنند مهمترين متغيير آموزش حضور يابند نظر گرفته نشده باشد مهمترين چيزي انتقال آموزش محل كار شركت كنندگان بخش فروش آموزش محل برنامه آموزش هشت عنصر اين هشت آموزش است آموزش انتقال كاركنان برنامه آموزشي اهداف نتايج كنندگان
سایر محصولات