مقاله درمورد ارزشیابی - دانلود انواع تحقیق مقاله پروژه
مقاله درمورد ارزشیابی
مقاله درمورد ارزشیابی

مقاله درمورد ارزشیابی

مشخصات فایلعنوان: ارزشیابیقالب بندی: wordتعداد صفحات: 13   محتویاتارزشیابیعنوان يك تخصصضرورت ارزشيابي آموزشيجايگاه و نقش ارزشيابي پيشرفت تحصيلي در آموزش و يادگيري فرايند – مدارآشنايي با پاره اي از مفاهيم ارزشيابياصول و مفاهيم قابل تاكيد در ارزشيابياهدافي كه ارزشيابي آموزشي در نظر داردتجزيه و تحليل هدفهاي ارزشيابي اصول ورهنمودهايي در مورد سنجش وارزشيابيانواع ارزشيابياهداف ارزشيابي تشخيصي عبارتند از ويژگي ارزشيابي پايانيو . . .  قسمتی از مقالهارزشیابی :نگرش كنوني علماي تعليم و تربيت به ارزشيابي پيشرفت تحصيلي به عنوان مكمل موثر آموزش و فرآيند ياددهي – يادگيري ، مباحث نوين و پويا در زمينه ي ارزشيابي را به همراه داشته است.در ديدگاه هاي نوين ارزشيابي تحصيلي ، جايگاهي براي تنش و اضطراب دانش آموز در مقابل واژه ي هميشگي “ امتحان ” وجود ندارد ،بلكه امتحان در قالب جديد “ ارزشيابي پيشرفت تحصيلي ” با تاكيد بر انواع آن و با واژگاني نو و پويا و ارائه ي سا ز و كارهاي منطبق با فلسفه ي تعليم و تربيت و در راستاي تحقق اهداف آموزش و پرورش معرفي مي گردد .موجي كه در سالهاي اخير با تغيير آئين نامه امتحانات دوره هاي ابتدايي و راهنمايي تحصيلي آغاز گرديد ، در همين راستا ارزيابي شده و ضمن آنكه تعداد دفعات امتحان يا آزمون پاياني را از 3 به 2 نوبت تقليل داد ، واژه هاي مترقي ( ارزشيابي مستمر )‌و ( فعاليتهاي خارج از كلاس ) را به ميدان آموزش و پرورش عمومي وارد نموده ، فصلي جديد در ارتباط با ارزشيابي پيشرفت تحصيلي را گشود .در اين مقوله بر آنم تا با تكيه بر مطالعات انجام گرفته در راستاي ارزشيابي توسط صاحب نظران و اساتيد گرامي ، به بحث پيرامون ارزشيابي به مفهوم واقعي آن بپردازم .اميد كه اين تلاش در تحقق اهداف آموزش و پرورش عمومي و نيز تنوير افكار معلمان محترم در رابطه با ارزشيابي پيشرفت تحصيلي موثر واقع گردد.ارزشيابي پيشرفت تحصيلي به عنوان يك تخصصيكي از تخصص هاي مورد نياز دست اندركاران تعليم و تربيت در سطوح مختلف سازماني واجرائي ، برخوردار بودن از دانش و مهارت سنجش و ارزشيابي پيشرفت تحصيلي مي باشد كه فقدان آن در عرصه ي عمل و اجرا ، ناكارآمدي فرايند ياددهي – يادگيري را به دنبال خواهد داشت .لذا بايد گفت : تاثير ارزشيابي پيشرفت تحصيلي در ارتقاء بهره وري و بهبود اثر بخشي نظام تعليم و تربيت اجتناب پذير مي باشد .  ضرورت ارزشيابي آموزشيدر واقع قدمت اندازه گيري وارزشيابي آموزشي به آن زمان بر مي گردد كه براي اولين بار فردي به آموزش فرد ديگري پرداخته است .در اينجا ماهيت آن ارزشيابي مد نظر ما نيست بلكه مراد ، بيان لازم و ملزوم بودن آموزش و ارزشيابي بوا سطه ي همزماني و همگامي در تحولات عرصه هاي تعليم و تربيت است .در تعريفي كه اغلب مربيان تربيتي از آموزش و پرورش مي كنند ، آن را به عنوان يك سلسله فعاليت هاي منظم مي دانند كه در جهت ايجاد تغييرات مطلوب در رفتار فراگير صورت مي گيرد .با توجه به اين تعريف ، هرگز نمي توان بدون ا ندازه گيري وارزشيابي تغييرا ت ، ادعا نمود كه آموزش صورت گرفته است .به عبارتي مي توان ارزشيابي را شاهدي به نحوه ي آموزش و داوري بر ميزان يادگيري ( كه نتيجه آموزش است )‌ قلمداد كرد .جايگاه و نقش ارزشيابي پيشرفت تحصيلي در آموزش و يادگيري فرايند – مدارهدف نهايي تعليم و تربيت ، انسان سازي و آينده سازي است . از آنجا كه آينده ي جوامع به دست انسانها ساخته مي شود ،هدف و رسالت اصلي تعليم و تربيت را بايد در انسان سازي جستجو كرد …… كه بخش عمده ي آن به نهاد رسمي آموزش و پرورش و مدرسه سپرده شده است .مهم ترين مسووليت مدرسه برنامه ريزي براي آموزش ويادگيري است .براي آنكه آموزش به يادگيري منتج شود بايد براي آن برنامه ريزي شود .طراحي آموزشي شامل كليه ي تجارب و فرصتهاي ياددهي و يادگيري است كه از جانب معلم به منظور ايجاد تغييرات مطلوب در رفتار فراگيران طراحي واجرا مي شود و بازده آن مورد ارزشيابي قرارمي گيرد .ارزشيابي پيشرفت تحصيلي به عنوان جزيي جدا ناشدني از فرايند ياددهي و يادگيري محسوب مي شود كه هدف آن كشف مشكلات آموزش و يادگيري و برنامه ريزي براي رفع اين مشكلات مي باشد . بد نيست در اينجا به تفاوت ديدگاه رفتارگرايان و ديدگاه شناختي پيرامون ارزشيابي بپردازيم . در رويكردهاي رفتارگرايي ، ارزشيابي بيشتر به نتيجه ي بازده يادگيري توجه دارد و براي تعيين ميزان پيشرفت يادگيرندگان و رسيدن به هدفهاي آموزشي به كار گرفته مي شود .اين نوع ارزشيابي غالبا در پايان درس يا پايان يك دوره ي آموزشي اعمال مي شد تامعلوم شود چه مقدار از تغييرات مورد نظر ، در اعمال و رفتار فراگيران ظاهر شده است .در اينجا فرايند تفكر و مؤلفه هاي آن مورد توجه قرار مي گيرد و تنها پاسخ دادن به محركهاي آموخته شده ، نشانه ي يادگيري و دست يافتن به يك هدف آموزشي محسوب مي شود . ابزارهاي اندازه گيري و سنجش پيشرفت يادگيري غالبا بر آزمونهاي مداد و كاغذي تاكيد دارد كه در قالب پرسشهاي كليشه اي و حافظه اي ، يادگيري هاي پراكنده ي فراگيران را مورد ارزشيابي قرار مي دهد . در رويكردهاي شناختي در كنار توجه به نتيجه...

مقاله درمورد ارزشیابی

مشخصات فایل

عنوان: ارزشیابی

قالب بندی: word

تعداد صفحات: 13

 

 

 

محتویات

ارزشیابی

عنوان يك تخصص

ضرورت ارزشيابي آموزشي

جايگاه و نقش ارزشيابي پيشرفت تحصيلي در آموزش و يادگيري فرايند مدار

آشنايي با پاره اي از مفاهيم ارزشيابي

اصول و مفاهيم قابل تاكيد در ارزشيابي

اهدافي كه ارزشيابي آموزشي در نظر دارد

تجزيه و تحليل هدفهاي ارزشيابي

اصول ورهنمودهايي در مورد سنجش وارزشيابي

انواع ارزشيابي

اهداف ارزشيابي تشخيصي عبارتند از

ويژگي ارزشيابي پاياني

و . . .

 

 

قسمتی از مقاله

ارزشیابی :

نگرش كنوني علماي تعليم و تربيت به ارزشيابي پيشرفت تحصيلي به عنوان مكمل موثر آموزش و فرآيند ياددهي – يادگيري ، مباحث نوين و پويا در زمينه ي ارزشيابي را به همراه داشته است.در ديدگاه هاي نوين ارزشيابي تحصيلي ، جايگاهي براي تنش و اضطراب دانش آموز در مقابل واژه ي هميشگي “ امتحان ” وجود ندارد ،بلكه امتحان در قالب جديد “ ارزشيابي پيشرفت تحصيلي ” با تاكيد بر انواع آن و با واژگاني نو و پويا و ارائه ي سا ز و كارهاي منطبق با فلسفه ي تعليم و تربيت و در راستاي تحقق اهداف آموزش و پرورش معرفي مي گردد .موجي كه در سالهاي اخير با تغيير آئين نامه امتحانات دوره هاي ابتدايي و راهنمايي تحصيلي آغاز گرديد ، در همين راستا ارزيابي شده و ضمن آنكه تعداد دفعات امتحان يا آزمون پاياني را از 3 به 2 نوبت تقليل داد ، واژه هاي مترقي ( ارزشيابي مستمر )‌و ( فعاليتهاي خارج از كلاس ) را به ميدان آموزش و پرورش عمومي وارد نموده ، فصلي جديد در ارتباط با ارزشيابي پيشرفت تحصيلي را گشود .در اين مقوله بر آنم تا با تكيه بر مطالعات انجام گرفته در راستاي ارزشيابي توسط صاحب نظران و اساتيد گرامي ، به بحث پيرامون ارزشيابي به مفهوم واقعي آن بپردازم .اميد كه اين تلاش در تحقق اهداف آموزش و پرورش عمومي و نيز تنوير افكار معلمان محترم در رابطه با ارزشيابي پيشرفت تحصيلي موثر واقع گردد.ارزشيابي پيشرفت تحصيلي به عنوان يك تخصص

يكي از تخصص هاي مورد نياز دست اندركاران تعليم و تربيت در سطوح مختلف سازماني واجرائي ، برخوردار بودن از دانش و مهارت سنجش و ارزشيابي پيشرفت تحصيلي مي باشد كه فقدان آن در عرصه ي عمل و اجرا ، ناكارآمدي فرايند ياددهي – يادگيري را به دنبال خواهد داشت .

لذا بايد گفت : تاثير ارزشيابي پيشرفت تحصيلي در ارتقاء بهره وري و بهبود اثر بخشي نظام تعليم و تربيت اجتناب پذير مي باشد .

 

 

ضرورت ارزشيابي آموزشي

در واقع قدمت اندازه گيري وارزشيابي آموزشي به آن زمان بر مي گردد كه براي اولين بار فردي به آموزش فرد ديگري پرداخته است

 .در اينجا ماهيت آن ارزشيابي مد نظر ما نيست بلكه مراد ، بيان لازم و ملزوم بودن آموزش و ارزشيابي بوا سطه ي همزماني و همگامي در تحولات عرصه هاي تعليم و تربيت است .

در تعريفي كه اغلب مربيان تربيتي از آموزش و پرورش مي كنند ، آن را به عنوان يك سلسله فعاليت هاي منظم مي دانند كه در جهت ايجاد تغييرات مطلوب در رفتار فراگير صورت مي گيرد .

با توجه به اين تعريف ، هرگز نمي توان بدون ا ندازه گيري وارزشيابي تغييرا ت ، ادعا نمود كه
آموزش صورت گرفته است .

به عبارتي مي توان ارزشيابي را شاهدي به نحوه ي آموزش و داوري بر ميزان يادگيري ( كه نتيجه آموزش است )‌ قلمداد كرد .

جايگاه و نقش ارزشيابي پيشرفت تحصيلي در آموزش و يادگيري فرايند مدار

هدف نهايي تعليم و تربيت ، انسان سازي و آينده سازي است . از آنجا كه آينده ي جوامع به دست انسانها ساخته مي شود ،هدف و رسالت اصلي تعليم و تربيت را بايد در انسان سازي جستجو كرد …… كه بخش عمده ي آن به نهاد رسمي آموزش و پرورش و مدرسه سپرده شده است .

مهم ترين مسووليت مدرسه برنامه ريزي براي آموزش ويادگيري است .براي آنكه آموزش به يادگيري منتج شود بايد براي آن برنامه ريزي شود .طراحي آموزشي شامل كليه ي تجارب و فرصتهاي ياددهي و يادگيري است كه از جانب معلم به منظور ايجاد تغييرات مطلوب در رفتار فراگيران طراحي واجرا مي شود و بازده آن مورد ارزشيابي قرارمي گيرد .ارزشيابي پيشرفت تحصيلي به عنوان جزيي جدا ناشدني از فرايند ياددهي و يادگيري محسوب مي شود كه هدف آن كشف مشكلات آموزش و يادگيري و برنامه ريزي براي رفع اين مشكلات مي باشد . بد نيست در اينجا به تفاوت ديدگاه رفتارگرايان و ديدگاه شناختي پيرامون ارزشيابي بپردازيم .
در رويكردهاي رفتارگرايي ، ارزشيابي بيشتر به نتيجه ي بازده يادگيري توجه دارد و براي تعيين
ميزان پيشرفت يادگيرندگان و رسيدن به هدفهاي آموزشي به كار گرفته مي شود .اين نوع ارزشيابي غالبا در پايان درس يا پايان يك دوره ي آموزشي اعمال مي شد تامعلوم شود چه مقدار از تغييرات مورد نظر ، در اعمال و رفتار فراگيران ظاهر شده است .در اينجا فرايند تفكر و مؤلفه هاي آن مورد توجه قرار مي گيرد و تنها پاسخ دادن به محركهاي آموخته شده ، نشانه ي يادگيري و دست يافتن به يك هدف آموزشي محسوب مي شود .
ابزارهاي اندازه گيري و سنجش پيشرفت يادگيري غالبا بر آزمونهاي مداد و كاغذي تاكيد دارد كه در قالب پرسشهاي كليشه اي و حافظه اي ، يادگيري هاي پراكنده ي فراگيران را مورد ارزشيابي قرار مي دهد .
در رويكردهاي شناختي در كنار توجه به نتيجه و بازده يادگيري ، به فرايند يادگيري و
مجموعه ي فعاليتهاي ذهني كه يادگيرنده از طريق آنها به نتيجه رسيده است نيز توجه مي شود .
در اينجا صرفا ارزشيابي به ارائه ي پاسخهاي مورد انتظار از يادگيرنده ، بسنده نمي كند ، بلكه
مي خواهد بداند چرا و چگونه يادگيرنده به چنين نتايجي دست يافته است .در ارزشيابي فرايند مدار ، ارزشيابي پيشرفت يادگيري به عنوان امري مستمر و پويا در نظر گرفته مي شود كه در تمام مراحل آموزش و يادگيري به كار گرفته مي شود و در واقع نقش تكويني دارد و هدف آن اصلاح و بهبود فرايند ياددهي - يادگيري مي باشد .بهترين زمان براي اين نوع ارزشيابي ، زماني است كه فرايند آموزش و يادگيري در حال انجام است .
در اين رويكرد ، توصيف عملكرد يادگيرنده در هر مرحله از يادگيري كمك خواهد كرد تا يادگيرنده و معلم ، مشكلات آموزش و يادگيري را شناسايي نموده و براي رفع آنها اقدام كنند .اين نوع ارزشيابي را مي توان به هر سه شيوه ي گفتاري ، نوشتاري و عملكردي و با استفاده از انواع ابزارهاي اندازه گيري و سنجش مانند بحث و گفتگو ، ارائه ي گزارش شفاهي ، پاسخ دادن به پرسشهاي كتبي ، اجراي پروژه هاي پژوهشي و ….. مورد استفاده قرار داد . ويژگي ارزشيابي فرايند - مدار اين نوع ارزشيابي صرفا به ارزشيابي از جانب معلم محدود نمي شود ، بلكه در كنار آن ، يادگيرنده به خود ارزشيابي فردي ، گروهي و كلاسي مي پردازد واز اين طريق نقاط وت و ضعف خويش ، گروه و كلاسي را كه در آن عضويت دارد روشن مي سازد .نتابج ارزشيابي فرايند مدار ، نه تنها ميزان تحقق هدفهارا در هر مرحله از آموزش و يادگيري نشان مي دهد ، بلكه بازخورد آن ، زمينه ي اصلاحات لازم در برنامه ي درسي ، مواد آموزشي ، رسانه ها ، روشهاي تدريس و فرايند ارزشيابي پيشرفت تحصيلي را فراهم مي نمايد .

آشنايي با پاره اي از مفاهيم ارزشيابي

الف - اندازه گيري ( Measurment ) :فرايندي است كه تعيين مي كند يك شخص يا يك چيز ، چه مقدار از يك ويژگي برخوردار است . دكتر حسن پاشا شريفي در اين مورد مي گويد :

انداره گيري يعني نسبت دادن اعداد به مقادير متفاوت خصايص افراد بر اساس يك قاعده ي معين .
ب – سنجش ( Assessment ) :

به معناي جمع آوري اطلاعات در مورد آموخته ها و فرايند يادگيري دانش آموزان به منظور كسب آگاهي از ميزان يادگيري و نيازهاي آموزشي آنان است .اين جمع آوري اطلاعات مي تواند به شيوه هاي مختلف صورت پذيرد ، مانند :مشاهده ي رفتار و ثبت مشهودات ، انجام محاسبه ، اجراي آزمون و ….
ج – آزمون ( Test ) :وسيله يا ابزاري است كه براي اندازه گيري عملكرد آزمودني بكار مي رود .
آزمون ممكن است شامل مجموعه هايي از پرسش هاي امتحاني باشد . آزمون همچنين مي تواند شامل موقعيتي باشد كه دانش آموز در آن موقعيت يا انجام دادن يك كار يا يك تكليف ، ميزان توانايي و مهارت خود را نشان دهد .  .
د – امتحان ( Examination ) :

عبارت است از تعدادي سوال كه به صورت گزينش تصادفي از جامعه اي از سوال ها تهيه شده
و يا به عبارت ديگر يك وسيله يا روشي است كه در آن آزمودني ها با تعدادي از سوال هاي همخوان و هماهنگ با يكديگر مواجه مي گردند ، يا به انجام فعاليت هاي علمي وادار مي شوند كه در نتيجه ي اين شرايط و در خاتمه ي موقعيت ، مي توان از تواناييهاي افراد شركت كننده ي در امتحان مقايسه اي كمي به دست آورد

دكتر پاشا شريفي ، امتحان را آزموني در مقياس وسيع تر تعريف نموده و آنرا معمولا شامل چند آزمون مي داند كه اغلب به صورت رسمي انجام مي گيرد .

ه – ارزشيابي ( Evaluation ) :

ارزشيابي به يك فرايند نظام دار براي جمع آوري ، تحليل و تفسير اطلاعات گفته مي شود به اين منظور كه تعيين شود ، آيا هدفهاي مورد نظر تحقق يافته اند يا در حال تحقق يافتن هستند و به چه ميزاني ؟
و – ارزشيابي پيشرفت تحصيلي : ( Academic achivement evaluation ) :

ارزشيابي پيشرفت تحصيلي عبارت است از سنجش عملكرد يادگيرندگان و مقايسه ي نتايج حاصل با هدفهاي آموزشي از پيش تعيين شده به منظور تصميم گيري در اين باره كه آيا فعاليت هاي آموزشي معلم و كوششهاي دانش آموزان به نتايج مطلوب انجاميده اند و به چه ميزاني ؟

و . . .



قیمت: 4,900 تومان

پس از پرداخت لینک دانلود محصول در اختیار شما قرار میگیرد و میتوانید آن دانلود کنید، همچنین لینک دانلود به ایمیل شما نیز ارسال می شود.





سایر محصولات :

پاورپوینت رزم انفرادی -65 اسلاید


پاورپوینت مشق رزم گروه در آتش و مانور ، آتش و حرکت -61 اسلاید


پاورپوینت تصميم گيري چند معياره -45 اسلاید


پاورپوینت در مورد مهندسی فرودگاه


پاورپوینت رزم انفرادی -65 اسلاید


دانلود مقاله زلزله چیست ؟ (word)


پروژه سی شارپ بیمارستان


سورس کد نقشه هوشمند ایران با سی شارپ


تحقیق در مورد PLC


پاورپوینت بازاريابي بنادر - 19 اسلاید


کدهای ضروری کنسول سی شارپ


سورس پروژه جستجوی فایل در کامپیونر با سی شارپ


دانلود مقاله احتراق در محیط زیست(word) 21 صفحه حاشیه دار و زیبا


دانلود مقاله کنترل موجودی انبار شرکت گروه ماشین های اداری(word) 99 صفحه


پاورپونت صفر تا صد مانیتور


فایل پاورپوینت اقلیم اصفهان


پاورپوینت پول شویی


پاورپوینت صفر تا صد معرفی مشهد مقدس


دانلود مقاله بودجه و پروژه های عمرانی(word) 40صفحه


سورس پروژه دفترچه تلفن به زبان کنسول سی شارپ


نام پاورپوینت : روانشناسی تربیتی


دانلود مقاله توسعه و برنامه ریزی اقتصادی(word) 37 صفحه


دانلود مقاله پیرامون مالیات(word) 50صفحه


دانلود مقاله معماری معاصر ایران(word) 15 صفحه


نام پاورپوینت : پاورپوینت حسابداری ملی


دانلود مقاله اثر فرسایش آبی در کاهش حاصلخیزی(word) 53صفحه


دانلود مقاله پیرامون آفات مرکبات(word) 30 صفحه


پاورپوینت حقوق تجارت


دانلود پاورپوینت زردشت، آیین و عقاید آن در عهد باستان


سورس mvvm


دانلود پاورپوینت تزئینات وابسته به معماری - 23 اسلاید زیبا و شیک پاورپوینت


دانلود پروژه کنترل کیفیت آماری – کنترل فرآیند آماری(word) 54 صفحه


پاورپوینت دستور زبان فارسی


پاورپوینت صفرتاصد یزد


آشنایی با تکنولوژی VOIP + پاورپوینت


دانلود مقاله تأثیر گزارش حسابرسی بر بازده سهام(word) 16 صفحه


دانلود مقاله پرورش و تولید میوه کیوی(word) 16صفحه


دانلود مقاله پیرامون جهاد اقتصادی(word) 70 صفحه


پاورپوینت تصميم گيري چند معياره -45 اسلاید


دانلود برنامه و آموزش تصویری ساخت شماره مجازی آمریکا --تست شده همه چیز اوکیه


دانلود پاورپوینت اقتصاد اسلامی-18 اسلاید شیک و زیبا و جامع


دانلود مقاله بررسی عوامل موثر در کسری و فزونی صندوق از دید تحویلداران بانک ملی(word) 33 صفحه


موضوع مقاله: آمار و مدل سازی(word)


ﺁﻣﻮﺯﺵ ﻫﻤﺮﺍه ﺑﺎ ﻣﺜﺎﻝ ﺭﺷﻨﺎﻝ ﺭﺯ


پاورپونت طراحی الگوریتم ها (با شبه کد های c ++)


دانلود مقاله تاریخچه و نحوه ی استفاده از صدا در کامپیوتر و وب‎(word)


پاورپوینت شاخص های اندازه گیری عملکرد بخش ها


دانلود مقاله حسابداری دولتی(word) 31 صفحه


مقاله درمورد نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در مديريت سلامت ايران با نگاهي به آينده


پاورپوینت فارسی دوم دبستان درس چهاردهم


پاورپوینت فارسی دوم دبستان کتابخانه ما


پاورپوینت کتابخانه کلاس ما


پاورپوینت فارسی دوم دبستان مبحث: کتابخانه کلاس ما/ یار مهربان


پاورپوینت فارسی دوم دبستان کتابخانه ی کلاس ما


پاورپوینت درس1- کتابخانه ی کلاس ما(فارسی دوم دبستان)


پاورپوینت پیام رمزرا پیدا کن 2


پاورپوینت پیام رمز را پیدا کن1(علوم دوم دبستان)


پاورپوینت علوم تجربی دوم دبستان مبحث : پیام رمز را پیدا کن 2


پاورپوینت علوم تجربی دوم دبستان مبحث : پیام رمز را پیدا کن


پاورپوینت علوم دوم دبستان مبحث : بعد از جشن


پاورپوینت علوم دوم دبستان مبحث : برای جشن آماده می شویم


پاورپوینت علوم دوم دبستان زندگی ما و گردش زمین 1


پاورپوینت زندگی ما و گردش زمین2


پاورپوینت زندگی ما و گردش زمین 1


پاورپوینت علوم تجربی دوم دبستان مبحث : اگر تمام شود


پاورپوینت علوم تجربی دوم دبستان مبحث : زندگی ما و گردش زمین ۱


پاورپوینت علوم تجربی دوم دبستان مبحث : زندگی ما و گردش زمین 2


پاورپوینت علوم دوم دبستان اگر تمام بشود فصل هفتم


پاورپوینت زنگ علوم (بخش دوم - هوا و آب سالم و گردش زمین )


پاورپوینت علوم دوم دبستان زندگی ما و گردش زمین


پاورپوینت علوم دوم دبستان مبحث : درون آشیانه ها


پاورپوینت علوم دوم دبستان مبحث : از گذشته تا آینده ( نان )


پاورپوینت علوم دوم دبستان مبحث : من رشد می کنم


پاورپوینت علوم دوم دبستان مبحث : سرگذشت دانه


پاورپوینت فصل دهم /درون آشیانه (علوم دوم دبستان)


پاورپوینت بخش اول - زنگ علوم دوم دبستان


پاورپوینت زنگ علوم و هوای سالم


پاورپوینت علوم تجربی دوم دبستان مبحث : زنگ علوم و هوای سالم ،آب سالم


پاورپوینت علوم دوم دبستان زنگ علوم


پاورپوینت ریاضی دوم دبستان فصل سوم : اشکال هندسی


پاورپوینت ریاضی دوم دبستان اشکال هندسی


پاورپوینت ریاضی دوم دبستان مبحث : اشکال هندسی


پاورپوینت ریاضی دوم دبستان فصل دوم : جمع و تفریق اعداد 2 رقمی


پاورپوینت ریاضی دوم دبستان جمع و تفریق اعداد دو رقمی


پاورپوینت ریاضی دوم دبستان مبحث : جمع و تفریق اعداد دو رقمی


پاورپوینت ریاضی دوم دبستان فصل چهارم : عددهای سه رقمی


پاورپوینت ریاضی دوم دبستان اعداد سه رقمی


پاورپوینت ریاضی دوم دبستان مبحث : عدد و رقم


پاورپوینت ریاضی دوم دبستان مبحث : عدد و رقم


پاورپوینت ریاضی اول دبستان مبحث :تم 20درس بیستم


پاورپوینت ریاضی اول دبستان درس نوزدهم


پاورپوینت ریاضی اول دبستان مبحث تم 18


پاورپوینت ریاضی اول دبستان مبحث : تم 17



کلمات کلیدی :ارزشيابي پيشرفت تحصيلي ارزشيابي فرايند مدار برنامه ريزي براي يادگيري فرايند ndash ابزارهاي اندازه گيري ياددهي ndash يادگيري جمع آوري اطلاعات ارزشيابي پيشرفت پيشرفت تحصيلي اندازه گيري نوع ارزشيابي اين نوع جمع آوري ارزشيابي يادگيري آموزش پيشرفت تحصيلي فرايند آموزشي مقاله درمورد ارزشیابیارزشيابي پيشرفت تحصيلي ارزشيابي فرايند مدار برنامه ريزي براي يادگيري فرايند ndash ابزارهاي اندازه گيري ياددهي ndash يادگيري جمع آوري اطلاعات ارزشيابي پيشرفت پيشرفت تحصيلي اندازه گيري نوع ارزشيابي اين نوع جمع آوري ارزشيابي يادگيري آموزش پيشرفت تحصيلي فرايند آموزشي
سایر محصولات